Obsahový marketing predstavuje nielen jednu z najnovších marketingových techník, ale rovnako aj jednu z najpoužívanejších. A to hneď z viacerých dôvodov – ľahká aplikácia, dostupnosť informácii či nízke náklady na jej tvorbu. Spomenuté dôvody však nie sú úplné všetky, dôvodov je oveľa viac. Aj keď sa tvorba obsahového marketingu v marketingovom svete objavuje už nejaký ten rok, jej najväčší boom sa ešte len očakáva. Aplikácia je v súčasnosti oveľa jednoduchšia, než to bolo v minulosti a to len a len vďaka používaniu internetu. Internet sa pričinil o to, že obsahový marketing dnes môže tvoriť ktokoľvek, kedykoľvek a akýmkoľvek spôsobom. Najväčšou výhodou je však to, že samotná tvorba je prakticky zadarmo. Platí sa len za pripojenie na internet, šírenie obsahu spoplatnené nie je. Obsah môže byť zdieľaný na sociálnych sieťach, na rozličných blogoch či webových stránkach, ktoré sa venujú danej problematike. Najčastejšie je obsah tvorený pomocou obrázkov, článkov, videí či kníh.
Hlavným cieľom obsahového marketingu je tvoriť taký obsah, ktorý by oslovil určitý okruh zákazníkov a udržiaval v nich záujem o danú spoločnosť, produkt či poskytovanú službu. Aby však obsahový marketing spĺňal svoj hlavný cieľ, obsah musí byť vytvorený zaujímavo, relevantne k danej problematike a mal by poskytovať určitú pridanú hodnotu (ako príklad možno uviesť objasnenie toho, čo predtým zákazník nevedel).
S rozvojom obsahového marketingu začína vznikať čoraz viac firiem, ktoré sa danou problematikou zaoberajú. To isté platí aj v prípade uvádzania nových aplikácii na trh. Obsahový marketing a jeho problematika sa stáva oblasťou, ktorou sa začína zaoberať čoraz širší okruh vývojárov v snahe uľahčiť pôsobenie v danej oblasti. Ako už bolo spomínané, najčastejšie je šírený prostredníctvom internetu. Svoj obsah z rozličných oblastí môže vytvoriť a šíriť prakticky ktokoľvek. A to je hlavný dôvod, prečo sa začína objavovať čoraz viac kopírovaných textov. A to webový prehliadač Google v láske moc nemá. Snahou vývojárov je v blízkej dobe navrhnúť aplikáciu na generovanie textu, v ktorej by jej používateľ len zadal text, ktorý bude následne prekonvertovaný do inej podoby.
Obsahový marketing je nástroj, ktorý je nízkonákladový, na druhej strane tiež vysoko efektívny. Aby však bol efektívny, musí byť riešený strategicky. Optimálna stratégia by mala byť navrhnutá tak, aby bolo zabezpečené jej sledovanie od úplného začiatku až po koniec. Môže nastať situácia, kedy navrhnutá stratégia nebude efektívna natoľko, ako sa od nej prvotne očakávalo. Vďaka jej monitorovaniu sa dá však predísť jej neefektívnosti a v prípade zistenia, že nespĺňa to, čo sa od nej prvotnej očakávalo možno pristúpiť k jej nápravným krokom.