info@elektronikshop.sk

elektronikshop.sk MAGAZÍN

Konkurencia a partneri nesmú v biznis pláne určite chýbať

Rozhodli ste sa, že idete na vlastnej koži vyskúšať aké je to podnikať? Ak áno, tak vás na začiatku možno zaskočí veľké množstvo administratívy a byrokracie, ktorú musíte pred samotnou praxou absolvovať. Avšak nebojte sa, zvládli to mnohí ďalší podnikatelia, tak prečo by ste to nezvládli aj vy? Medzi potrebný dokument, ktorý väčšina súčasných ako aj budúcich podnikateľov musí mať k dispozícii je biznis plan. Tento biznis pláne je akýmsi odrazovým mostíkom a taktiež vodítkom, aby ste vedeli čo a ako ste si na začiatku naplánovali. Samozrejme, po istej dobe uvidíte aké možnosti a situácie vám prinesie samotné prevádzkovanie vašej podnikateľskej činnosti, avšak biznis plán sa v každom prípade hodí mať k dispozícii. 

Čo, ako, kde, začo a s kým?

Biznis plan a jeho rozšírená štruktúra
Pri zostavovaní biznis plánu je trpezlivosť dôležitá

V biznis pláne si budete klásť veľké množstvo otázok a budete na ne hľadať odpovede. Každý biznis plán obsahuje určité náležitosti, ktoré musí obsahovať. Pýtate sa aké? Skúsime vám to čo najjednoduchšie zhrnúť. V každom prípade biznis plán musí obsahovať údaje akými je názov, sídlo, predmet podnikania prípadne aj vaše logo, ak máte. Tieto údaje sú úplne najzákladnejšie. Potom v ňom musíte samozrejme uviesť s čím a ako idete podnikať. Môžete si napríklad otvoriť reštauráciu, kaviareň, autodielňu, autodopravu alebo predajňu s potravinami, módov, autosúčiastkami či s mnohými ďalšími produktmi. Možností je skutočne mnoho, preto ani biznis plán nemá každý podnikateľ rovnaký. V tejto dokumentácii teda uvediete podrobný popis produktu alebo služby, ktorú idete poskytovať. Veľmi dôležitým bodom je uviesť aj vašich potenciálnych konkurentov. Mať jasno v tom, či vôbec a koľko konkurentov na trhu a vo svojom okolí máte. Najlepšie je ak ich bude čo najmenej, avšak konkurencia vie byť na druhej strane aj na niečo užitočná. S tlakom konkurencie si budete dávať viac záležať na svojej prevádzke, kvalite produktov či napríklad na vystupovaní svojich zamestnancov. Jednoducho poznať svoju konkurenciu je akousi alfou a omegou a v budúcnosti sa vám môže táto vedomosť vyplatiť. Okrem konkurencie v biznis pláne taktež uveďte, či a koľkých partnerov budete mať. Táto informácia je tiež veľmi dôležitá a to napríklad z dôvodu delenia zisku alebo podieľaní sa na počiatočných finančných nákladoch. Nakoľko na začiatku podnikania budete musieť mať určitý svoj alebo cudzí kapitál, aby ste vedeli všetko rozbehnúť podľa vašich predstáv. Biznis plán je teda viacstranový dokument v ktorom má byť vaša vízia a budúce ciele. Ak s ním potrebujete pomôcť, neváhajte navštíviť web https://marekstraka.com/, kde sa dozviete viac.